بیلبورد
بیلبورد

۲۵ گران ترین جواهر دنیا که هوش از سرتان می برند

۲۳. گردنبند زمرد و الماس ملکه ماری خوزه
Emerald and Diamond Necklace

 

هرچند ممکن برخی آدم‌ها زیاد اهمیت ندهند جواهری که در انگشت‌شان دارند چند قیراط است، اما بعضی‌ها واقعا خودشان را می‌کشند تا بزرگ‌ترین “صخره” را داشته‌باشند. اگر فیلم الماس خونین را با بازی لئوناردو دیکاپریو دیده‌اید احتمالا حدس می‌زنید برای پیدا کردن یک قطعه‌ی کوچک از کربن فشرده‌شده زندگی چند نفر به فنا می‌رود.

 

پرنسس دایانا یک شخصیت نمادین است. جای تعجب نیست جواهرات سلطنتی که او استفاده می‌کرد و اکنون در دستان کیت میدلتون است، ۳۸۴۸۸ دلار ارزش داشته‌باشد. شاهزاده چارلز این انگشتر را در نامزدی‌شان به بانو دایانا اسپنسر هدیه داد. این انگشتر گذشته از قیمت واقعی، از نظر تاریخی ارزشمند است.

 

این جواهر نمادین که زمانی متعلق به ملکه ماری بانوی اول رومانی تعلق داشت و از پوسته‌ی پتن ساخته شده‌است، به عنوان نمادی تاج‌دار برای پرنسس ماری ساخته شد. سازنده‌ی این گل سینه سی. فابرز است و به تاریخ پادشاهی روسیه تعلق دارد.

 

 

این جواهر زیبا زمانی به ملکه ماری خوزه، آخرین عضو خاندان سلطنتی ایتالیا تعلق داشت. مشهور بود که او کلکسیون بزرگی از جواهرات از جمله این گردنبند دارد. این گردنبند دارای ۵۰ قطعه زمرد و تعداد زیادی الماس است. سازندگان این گردنبند ون کلیف و آرپلس بودند.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *